02 March 2011


ZOMER ONTDEKKEN

ik vergeet al gauw wat goud is,
zomer, als ik jou vind.
lucht
alleen maar blauwe lucht
en stoeigras en struiken,
zomer, als ik jou vind.

ik weet een wei,
ik noem ze wel naar jou:
zomerwei!
randen van bloemen
en nog meer bloemen,
zomer, zorgeloos kind.

en, de geheimpjes nu:
meisjes weet ik ook te vinden,
luidruchtige vlinders
lachend haar,
wiegend neuken onder korenalmen
zon, zaad ontoogst in droge aarde,
zomer, als ik jou vind…



ZUIDVLAANDEREN

de lauwe kanten,
op de heuvels van Vlaanderen,
vanwaar ik het hele land zie
land zie,
en torens!

de lauwe kanten
lager, waar Schelde en Leie baden,
licht…

de lauwe kanten
- eeuwen en wouden
waar de hellingen
zacht en weelderig zijn,
zoals Vlaanderen
Vlaanderen is:
wijd!

de lauwe kanten…

No comments:

Post a Comment