18 March 2011


ΥΠΕΡΩΡΙΑ

κάτω από τα πονεμένα μου μάτια
βογγούσε ο κόσμος.
ο κόσμος που με τα κλειστά σιωπηλά βιβλία
σαν θεατές στους τοίχους
ξεσπάει στο γλέντι
μιας στιγμής.

κάτω από τα πονεμένα μάτια μου,
ένα όνομα χαράχτηκε σε ολόλευκη σελίδα,
με γράμματα πιο κόκκινα ακόμα
από τον πόθο μου για σένα,
καλή μου,
όνομα πιο γαλανό από τη γαλήνη.

και μάταια.
ήδη δεν με περίμενες πια. 



ΦΙΛΙ

πες μου μ’ ένα χαμόγελο
τρεις λέξεις για τη ζωή.
πες μου: χαρά, θάλασσα, πουλί!
πες μου για όλα τα χρώματα ως αργά τη νύχτα.
πες μου: αστέρι, πες μου: φως, Αυγερινός!
θα σου βρω τα πιο όμορφα κοχύλια,
θα σε πάω σε απόκρυμνες σπηλιές
για ν’ ακούσεις τη φωνή σου, το γέλιο σου,
τη σιωπή του κόσμου, από την αρχή.
θα σε φιλήσω.

κι όταν ξυπνήσουμε, πρωί,
πες μου,
ω πες μου ξανά – φιλί –
χίλιες λέξεις για τη ζωή!



ΦΟΒΟΣ ΧΩΡΙΣΜΟΥ

δες τί μπορούν να επιτελέσουν δυό.
δες τα κυπαρίσσια, δεμένα δυό.
δες τα περιστέρια για το ολόιδιο ταξίδι, δυό.
και δες εμάς.
και με αγωνία συλλογίσου, κάπου

δρόμους δυό.



ΦΥΓΗ ΠΡΟΣ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ

είναι μέρες εδώ σαν τον ήλιο εκτυφλωτικές,
άλλες από χλομάδα φεγγαριού.
μέρες απότοπες σαν παιδική κουβέντα
και ώρες; ώρες που μετράν εδώ αιώνες...

από την Πειραϊκή δεν ξεφεύγεις.

γυρίζεις τα πολλά νησιά, τα καθιερωμένα,
ή γίνεσαι ο σοφός του χωριού σε οροπέδιο ατάραχο,
ή γίνεσαι ο Αθηναίος της πλατείας, των κήπων,
των συλλόγων των ναών.

στην Πειραϊκή επιστρέφεις,
εδώ τάχτηκες.

γιατί εδώ είναι μέρες σαν το κρύσταλλο καθαρές,
μέρες βαθύχρυσες εώς κόπος του ματιού,
μέρες μυστηρίου, που περιμένουν ακόμα
το ραψωδό τους,
και ώρες, ώρες της θάλασσας, μέρα και νύχτα.

Πειραϊκή,
πες μου εσύ για τ’ αστέρια.



ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΤΟΙΧΟΙ

η νύχτα δεν υποχωρεί.
απλωμένη σιωπηλά η πόλη
με φώτα αναφοράς.
τελειώνουν, όπου νάναι τελειώνουν
τα γλέντια που άναψαν ώρες
- πόσες ώρες; - πριν.
ψύχρα σαν αόρατη απειλή
συνοδεύει στο γοργό πλακόστρωτο
τους τελευταίους νέους,
που δεν γεύτηκαν τη χαρά της μέθης
αυτή τη νύχτα,
που σαν κι εμένα αντιμετωπίζουν
φωτισμένους από μέσα
τοίχους.






Gedichten en teksten in ‘t Nederlands verschenen van 29 Januari tot 10 Maart 2011.

No comments:

Post a Comment