17 March 2011


ΤΙΜΗΜΑ

πρόσφορο κρατούσα την ψυχή μου
για το όραμα της μάνας Ελλάδας.

και μέσα σε τόσο φως
πλημμύρα η μέθη στο στόμα
και στο σώμα!

η μεταμόρφωση ραγδαία:
έμεινα μόνο σώμα,
ψυχή...



ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΥΡΙΟ

ένα βλέμμα αρκεί.
ένα χαμόγελο αρκεί.
μια λέξη σαγήνης αρκεί.
και γύρω τα πεύκα
και κάπου κυπαρίσσια για να διαιρούν
την ολόγυρη ευτυχία.
μια ώρα με όλα αυτά αρκεί,
και σαν ακρόπολη πάνω απ όλα:
το αύριο και ο έρωτάς μας αναλλοίωτος



ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

για το μικρό μου γιο
φιλοδοξία έχω μιά:
να υπερβαίνει τις προσδοκίες μου όλες,
να μ’ επισκιάζει σε όλα
και να μου δίνει πάντα τις αναλαμπές
των ανεπανάληπτων και τρελών δικών μου χρόνων
με τα νειάτα του.

του μικρού γιου μου
εύχομαι τύχη αγαθή, μοναδικές στιγμές να ζήσει.
κι αν είναι να χαλάσει για χάρη του
ο παλαιός μας κόσμος όλος, ας είναι:
θα το ξαναχτίσει όπως θέλει αυτός.

από το μικρό γιο μου γυρεύω
ένα χαμόγελο, μόνο ένα χαμόγελο
- όλα τα άλλα είναι περίπλοκα πολύ
ας μην του γίνουν βάρος –
κάθε πρωί ένα χαμόγελό του θάναι το παν,
ένα χαμόγελο
σαν της μητέρας του…



ΤΟΛΜΗ

πες μου: είμαι λεύτερος!
πες μου: έχω γνώση!
πες το τώρα,
γιατί
κάποια ώρα, κάποια ανέλεη αυγή,
παρηγοριά θα τόχεις πως τα πίστευες τότε
και κατέκτησες
με το λόγο σου αυτό
όλη τη γη!



ΥΠΕΡΟΨΙΑ

ευχαριστώ τη νύχτα
που έφερε ύπνο κι αποξεχασμό.
ευχαριστώ τα λίγα αστέρια
που άναψαν απόψε
και σβήνουν την έπαρσή μου.
ευχαριστώ τις ώρες του μεσημεριού
για την κούραση και τα μικροβάσανα
στην πορεία,
αγκάθια αναγκαία
για να μην αισθάνομαι θεός.






Gedichten en teksten in ‘t Nederlands verschenen van 29 Januari tot 10 Maart 2011.

No comments:

Post a Comment