25 April 2011

Πορεία


Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.


Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Μετά τις ενότητες «Τόπος», «Πειραϊκή», και «Ποιητής» αρχίζει σήμερα η επόμενη ενότητα ποιημάτων με θέμα «Πορεία».

Πορεία, τόσο πνευματική όσο και φανταστική, αλλά και με στοιχεία πραγματικότητας.
Το πρώτο ποίημα «Θυμός» δένει ακόμα με την ενότητα του «Ποιητή», αλλά ήδη διαφαίνεται η αναζήτηση, που είναι η πεμπτουσία μιας πορείας. Το ποίημα «κόλπος» έρχεται σαν κατασταλαγμένη συνέχεια του προηγούμενου ποιήματος, και κυριολεκτικά σαν κατάληξη, απελπισμένη, του θυμού. Στο τρίτο ποίημα, ξεκινάει το ταξίδι.


ΘΥΜΟΣ

ένας θεός είμαι
διωγμένος από το ναό του.
ριγμένος στην ανθρώπινη ζωή.

άνθρωπος ανάμεσα σε ανθρώπους,
μοχθηρός σαν τους άλλους
και ποιητής.
αχ, ποιητής...

οι στίχοι αυτοί δεν γράφονται
για διδαχή των νέων για αιώνες.
αύριο μεθαύριο θα με σκοτώσουν εδώ.

από την αγανάκτησή μου
για τέτοιο πεπρωμένο,
να ξεπηδήξει μια οξύκαυτη φλόγα
εύχομαι, αιώνια δάση να καίγονται,
στάχτη να απλώνει
γύρω μου, παντού,
ώσπου να μάθω:

ποιός
μ’ έδιωξε από το ναό μου;



ΚΟΛΠΟΣ

ο ήλιος έπαψε να κινείται.
η θάλασσα σε νηνεμία επώδυνη στην ακοή,
απόκοσμη.
πού τα πουλιά;

ένα σύννεφο λευκό
από το πουθενά
σαν υπενθύμηση.
κρυφομιλάνε πληγωμένα τα πευκόφυλλα
- πάντα αιχμηρά τα λόγια τους -
κι η σκιά περιζήτητη.

παράξενο
που ζω εδώ ακόμα,
εδώ που έφτασα, προ καιρού,
τυφλός, κλαίγοντας για φως.




ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ

ετοιμάστηκα.
τα όνειρά μου πετάν από θάλασσα σε θάλασσα
με άνεμο νοτιά,
με τη δροσιά της ύστερης άνοιξης,
μακριά...

πεταλούδα το τραγούδι μου
σε καλοκαιρινό πρωί.
η καρδιά μου αψηφά το σώμα, χορεύει.

γλάρος!
γλάρος θα είμαι
στο ελλήνιο βαθύ γαλάζιο
πάνω στην πλώρη, στο κύμα!

ετοιμάστηκα,
φεύγει το πλοίο.


No comments:

Post a Comment