07 April 2011

Σκέψεις

Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.


Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.
Ο ποιητής ελπίζει πως η δεύτερη αυτή ανάγνωση δεν θα κουράζει, πόσο μάλλον όταν το κάθε ποίημα θα βρίσκεται στη φυσική του θέση μέσα σε γενικότερο πλαίσιο με συγγενείς στίχους.



ΑΡΙΘΜΟΙ

άδειασα από ιδέες
άδειασα από πάθη
άδειασα από συναισθήματα.
μένουν η σκέψη,
οι σκέτοι αριθμοί παλιών ονείρων
μια σειρά ασπρόμαυρα σχήματα:

η τέλεια λογική.



ΕΩΣ ΠΟΥ ;

μετράω τα κύματα
που πλησιάζουν, απαλά μαζί και δυνατά
και σπάνε στο βράχο
από το πρώτο φως ημέρας.

είναι μια ασχολία σοβαρή,
το μέτρημα δεν έχει ελπίδα να τελειώσει.

σημασία έχει το έως πού εγώ θα αντέξω...



ΣΚΟΝΗ

έπεσε σκόνη πολλή στην ελπίδα.
τα πλοία ξεκίνησαν ένα-ένα.
πάντα τα νησιά, πάντα η φυγή.
μαρμάρωσα απ το βάρος των άδηλων επιθυμιών μου,
αισθήσεις και σκέψεις μ’ έχουν ματιασμένο.

αν δεν πάψω να ελπίζω,
θα γεμίσω κι εγώ
άθλια σκόνη.



ΑΠΟΣΥΡΣΗ

κλείστηκα στο καβούκι μου,
ήσυχος, χορτάτος
εδώ μέσα είναι η μελλοντική ζωή,
η κοινωνία των ονείρων μου.
ατμόσφαιρα παλαιών βαριά επιπλωμένων δωματίων.
τα αρχοντικά μας ρήμαξαν για καλά,
μικρός πολύ τα αγάπησα.
ύστερα με δέος, ιδεολογικά τα μίσησα
και πέσαν ένα ένα.
- αλλά μεσα εδώ στο καβούκι μου δεν χτυπάει το σφυρί -
ρήμαξαν τα αρχοντικά μας τα λίγα που είχαν μείνει.
λύπη, λύπη για τη μοίρα με κατατρέχει,
λύπη για τα περίφανα ώχρα κι άσπρα σπίτια μας,
που θα ρημάξουν
όταν θα είμαστε όλοι κλεισμένοι στο καβούκι μας
ήσυχοι, χορτάτοι.



(Πώς γίνεται, άνθρωπος από τη φύση του αισιόδοξος να καταγράφει σε ποίηση σκέψεις κατά βάση απαισιόδοξες;
Μήπως τελικά η αισιοδοξία ξεκινά από ένα υπόβαθρο απαισιοδοξίας;)

No comments:

Post a Comment