01 May 2011

Πορεία


Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.


Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Μετά τις ενότητες «Τόπος», «Πειραϊκή», και «Ποιητής» συνεχίζεται και σήμερα η επόμενη ενότητα ποιημάτων με θέμα «Πορεία».

Πορεία, τόσο πνευματική όσο και φανταστική, αλλά και με στοιχεία πραγματικότητας.



ΩΣ ΤΗΝ ΑΥΓΗ

τα χρώματα της μάχης σκοτείνιασαν
βγήκε η νύχτα νικήτρια, θελκτική όπως πάντα.
μαύρη άβυσσος η θάλασσα,
αποδιωχτική.

η πλαγιά των ανθρώπων άναψε φώτα πολλά
αρχίζει από την αρχή μια ζωή
με σκιές μεγάλες.
τα τελευταία πλοία αναχωρούν.

δεν είμαι για δω, δεν ανήκω εδώ.

ήλιο αν δε νιώθω
η σκέψη μου, νοητά μου το σώμα
σε στάση εμβρυακή επιστρέφουν,
νάρκη νύχτας

ως την αύγη.



ΕΝΑΛΛΑΓΗ

με λαχτάρα, με βιασύνη, ψάχνω την άνοιξη.
ανυπόμονα ζω την άνοιξη
για να μπω στο καλοκαίρι.
μετά το Πάσχα των Ελλήνων είμαι θεός Απόλλων
είμαι φως, είμαι το σύμπαν!
με μια κίνηση του χεριού
ημερεύει και θριαμβεύει η θάλασσα
ως την πρώτη βροχή,
τραγούδι ακόμα
που ατονεί κι ερημώνει νοσταλγικά
σε υγρή άμμο.
φθινόπωρο, ψυχρές ώρες,
το γυμνό μου σώμα σεμνά καλύπτεται
ως το χειμώνα, και παραχειμάζει

ως την ευλογημένη ώρα
που με λαχτάρα, με βιασύνη,
χρονοπειθαρχικά
θα ψάχνω την άνοιξη...



ΣΚΙΑ

ταξιδεύοντας σε ελληνική γη
από το Βυζάντιο στην Ιθάκη,
απ την Κνωσό στα Άβδηρα,
στο Αιγαίο της λευτεριάς,
ασύγκριτα νέος νιώθω στη δίνη του ταξιδιού.
παρατηρητής, ξένος ακόμα,
που τα ονόματα χωριών και πόλεων
ανοίγουν άλλες τόσες μέρες ζωής:

θα γυρίσω! θα γυρίσω!

ταξιδεύοντας σε ελληνική γη,
σε γνώριμη θάλασσα,
ίδια διαδρομή για δεύτερη φορά,
στη Δωδώνη, στο Άργος, στους Φιλίππους, στη Φαιστό,
ξένος θεατής σε άδειες κερκίδες
φωνάζοντας σαν κήρυκας, επιμένω:

θα γυρίσω! θα γυρίσω!

ταξιδεύοντας σε ελληνική γη,
στ’ ανοιχτά, άραγε
από ποιό νησί
δεν θα γυρίσω;

No comments:

Post a Comment