24 May 2011

Έρως


ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

το θέαμα του ήλιου καθυστέρησε πολύ,
ματαιώθηκε σκυθρωπά
και χάρισαν το δώρο του σε άλλες πόλεις.
νύχτα σ’ εμάς, αμέσως.

κρίμα, κρίμα,
ήταν επιτακτική η ανάγκη για ερωτική περίπτυξη,
για έκσταση κατακλυσμιαία
σε όργιο χρωμάτων,
πριν βασιλέψει ο ήλιος
σήμερα.



ΑΡΑΓΙΣΤΟΣ 

η σιωπή μου
τέσσερεις μέρες κρατάει.

σιωπή των μονολόγων:
εγώ τί θα πώ,
εσύ με το εγώ μου
τί θα πεις.

ανένδοτος ο καθρέφτης,
την εικόνα σου πεισματικά
μου αρνείται.

η σιωπή μου, το εγωλόγιο
τέσσερεις μέρες κρατάει.

αλλά πέμπτη μέρα
από νωρίς οι λέξεις εκφυλίζονται.
ο ήλιος στα μάτια σου (στα μάτια μου;)
τα λέει όλα, σκέφτομαι,
κι ο αντίλογος περιττός.
πλάνη. αλλά μ' αυτά τα μάτια σου
τρεις μέρες ζω.
το αίνιγμά σου τρεις μέρες κρατάει.
γυαλί έγινε ο ακέραιος ο καθρέφτης
που δεν λέει να σπάσει,
που δεν σπάει...




Διευκρίνιση για τους μη τακτικούς αναγνώστες
Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Μέχρι τώρα αναρτήθηκαν ποιήματα από τις θεματικές ενότητες
Τόπος
Πειραϊκή
Ποιητής
Πορεία
Εξέγερση
Λιμάνι
θεός
Μέρες
Θέατρο
Θάλασσα

Η ενότητα του «Έρωτα» είναι καί εκτενής, καί σημαντική. Τις επόμενες μέρες ακολουθούν αρκετά ποιήματα με θέμα τον έρωτα.

Στα δύο σημερινά ποιήματα κυριαρχεί ένα είδος παραλογισμού. Η κατ ιδία εκδηλώσεις του έρωτα δεν θα πρέπει να εξαρτώνται ούτε από ένα χαμένο ηλιοβασίλευμα, ούτε από αμφιβολίες και μονολόγους μπροστά στον καθρέφτη (αν και υπάρχουν νήξεις ότι λείπει, και θα λείπει, η ολοκλήρωση...).




Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.

No comments:

Post a Comment