10 June 2011

Έρως


ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ

είμαστε ένα νησί,
ένα θαύμα της γης,
ένα νησί ηφαίστειο σαν τα νειάτα,
ένα νησί στη θάλασσα στο κέντρο του κόσμου.

μέρα, μέρα και νύχτα, νύχτα και μέρα, νύχτα.

το μεσημέρι η θάλασσα φέρνει τα μαργαριτάρια,
κάτι από άλλους ηπείρους.
η δύση φέρνει τα πουλιά,
κάτι από άλλους ανθρώπους.
αλλά το πρωί φέρνει τον έρωτα!

νύχτα, νύχτα και μέρα, μέρα και νύχτα, μέρα.

κλείνει ο κύκλος, ταξιδεύει το νησί.
περνάμε τις ακτές, τα άλλα νησιά,
σ’ αγαπώ, λατρευτή μου εσύ!
περνάμε τα λιμάνια, τα πλοία, ταξιδεύει η γή όλη
προς εμάς – κόκκος άμμου ο κόσμος,
μέρα και νύχτα.



ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΟΥΛΑ ΜΟΥ

κοριτσόπουλο
κοριτσόπουλο από τη μαγική Θεσσαλία
κορίτσι μου τρισχαρούμενο
πόσο σ’ αγαπώ!
πόσο σ’ αγαπώ!
το όνομά σου σαν ευηχήσει στην πλαγιά
Βάια μου, Βαϊούλα!
τα όνειρα ξεκινάνε
Βαϊτσα, γυναικούλα μου!




Διευκρίνιση για τους μη τακτικούς αναγνώστες
Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Μέχρι τώρα αναρτήθηκαν ποιήματα από τις θεματικές ενότητες
Τόπος
Πειραϊκή
Ποιητής
Πορεία
Εξέγερση
Λιμάνι
θεός
Μέρες
Θέατρο
Θάλασσα

Η ενότητα του «Έρωτα» είναι καί εκτενής, καί σημαντική. Τις επόμενες μέρες ακολουθούν αρκετά ποιήματα με θέμα τον έρωτα.

Στο ποίημα «μέρα και νύχτα» ο ερωτικός οίστρος δεν σταματάει ποτέ. Ο κόσμος όλος αλλάζει μορφή, ο έρωτας σε κορυφαίες στιγμές, μένει.

Το δεύτερο ποίημα «στη γυναικούλα μου» είναι ένα ελαφρύ παιχνίδισμα.





Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.


No comments:

Post a Comment