05 June 2011

Έρως


Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

σε μια ώρα το πολύ θα είσαι εδώ.

ο πίνακας,
τα γαλάζια ποιήματα που αλιχτούν
από τον τοίχο,
τα ευτελή βιβλία
όλα εν αγωνία σε περιμένουν.

πόσα βράδια, πόσες κραυγές,
πόση επίκληση θανάτου
έως αυτή τη γαλήνη!

η πρώτη νύχτα, μήνες και μήνες τώρα:
μάτια οδύνης,
χέρια που έτρεμαν δυνατά,
ένα στόμα που αγωνιούσε
απ την πολλή χαρά!

μού έκανες να φοβάμαι το φιλί σου,
να φοβάμαι τα μαλλιά σου
γύρω μας τόσο σκοτάδι
κι εσύ τόσο φως!

σε λίγη ώρα θα είσαι εδώ.

ο πίνακας,
τα γαλάζια ποιήματα που αλιχτούν
από τον τοίχο,
τα ευτελή βιβλία
όλα εν αγωνία σε περιμένουν.

σε λίγη ώρα,
έλα και γίνε σώμα δικό μου,
χείλη δικά μου
αθανασίας πνοή!


ΒΑΪΑ


με γαλάζια λόγια,
μ’ ένα χαμόγελο πιο δροσερό κι από χίλια συντριβάνια
στην αυγή,
με χέρια όλο χάδια
καλωσόρισέ με, γυναίκα, τούτο το μεσημέρι!
είμαι πιο δυνατός, πιο ασύδοτος, πιο φλογερός
απ τον ήλιο που καίει την αμμουδιά και κάνει τα βότσαλα
να λαχταρούν ένα τεράστιο κύμα!

θα σε θαυμάζω με βλέμματα κόκκινα!
πάνω στο στήθος σου θα σβήσω τον πυρετό των χεριών μου,
και στο στόμα,
ω στο στόμα σου,
αλύπητα θα δροσιστώ
με μεγάλες γουλιές πάθος κι ηδονή.
έλα!…

έλα!…
μ’ ένα σου φιλί γινήκαμε θεοί!
όλα γύρω μας είναι φως!
κι εσύ, ψυχή μου! φώς μου!
έλα!



Διευκρίνιση για τους μη τακτικούς αναγνώστες
Στις επόμενες εβδομάδες αναρτώνται τακτικά τα ελληνικά ποιήματα με «λογική» σειρά κατά θέμα ή σε συγκεκριμένη ενότητα.
Όπου είναι χρήσιμο, θα υπάρξουν και επεξηγηματικές σημειώσεις.

Μέχρι τώρα αναρτήθηκαν ποιήματα από τις θεματικές ενότητες
Τόπος
Πειραϊκή
Ποιητής
Πορεία
Εξέγερση
Λιμάνι
θεός
Μέρες
Θέατρο
Θάλασσα

Η ενότητα του «Έρωτα» είναι καί εκτενής, καί σημαντική. Τις επόμενες μέρες ακολουθούν αρκετά ποιήματα με θέμα τον έρωτα.

Ειδικά το ποίημα «Βάια» είναι ένας ύμνος στον έρωτα, ποίημα αφιερωμένο στη γυναίκα μου.




Bericht voor de Nederlandstalige lezers :
Gedichten in ‘t Nederlands verschenen van 27 Januari tot 10 Maart 2011.


No comments:

Post a Comment