30.6.13

Θέατρο Χαϊδαρίου

Δήμος με κάπου 60.000 κατοίκους, το Χαϊδάρι διαθέτει ένα μικρό υπαίθριο θέατρο σε σχετικά ήσυχη κι όμορφη τοποθεσία δίπλα στο γνωστό στρατόπεδο.
Με ίδιο περίπου πληθυσμό, η Αθήνα των κλασικών χρόνων διέθετε πολύ μεγαλύτερο θέατρο με  μαρμάρινες κερκίδες, το Θέατρο Διονύσου κάτω από την Ακρόπολη.

Τί να συγκρίνουμε;
Την αισθητική πλευρά;
Τα τεχνικά μέσα, τότε και τώρα;
Το γενικό αποτέλεσμα, τότε και τώρα;



Για τα γκράφιτι, τότε και τώρα, δεν ξέρω πολλά πράγματα. Οπωσδήποτε δεν θα υπήρχαν τότε οι σημερινές κραυγαλέες βεβηλώσεις.

Για την αξιοσύνη των σημερινών Ελλήνων, για τον πολιτισμό των σημερινών Ελλήνων, τί να...
Αφήστε καλύτερα.

28.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (18)

Δεν έχω καμιά πρόθεση να κοροϊδεύω. Ο σημερινός πίνακας εντάσσεται στους πίνακες με πρόσωπα. Μόνο που εδώ τα πρόσωπα ΥΠΗΡΧΑΝ, δεν υπάρχουν πια...


Τίτλος: ένα τέλος.
Λάδι σε πανί, 87 x 61εκ.
Βρίσκεται στο σπίτι του Ξενούδη.

Η πρώτη εντύπωση: ένα τοπίο. Πραγματικό το τοπίο, είναι μια όψη της λίμνης της Καστοριάς. Μέσα στη λίμνη ένα από τα χαρακτηριστικά μικρά πλεούμενα.
Άνθρωπος πουθενά. Ενώ λογικά θα έπρεπε να βρίσκεται ένας τουλάχιστο στη βάρκα (δεν φτάνουν οι βάρκες μόνες τους στη μέση της λίμνης!). Σε σχέση και με τον τίτλο, καταλαβαίνουμε πως κάτι έχει συμβεί. Είναι και τα πολύ άγρια βουνά στο βάθος - η οροσειρά του Βέρνου, που αρκετοί από "βίτσιο" επιμένουν να την αποκαλούν με το (σλαυικό;) όνομα Βίτσι. Σ' αυτά τα βουνά έγιναν μάχες και δόθηκε ουσιαστικά ένα τέλος στον εμφύλιο.
Ένα τέλος, λοιπόν. Σε ατομικό επίπεδο από τη βάρκα (βουτιά για αυτοκτονία;), σε μαζικό, ιστορικό επίπεδο από το Βέρνο...

For our foreign friends:
Title: An end.
Oil on canvas, 87 x 61cm.
At Xenoudis'.

26.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (17)

Όχι, δεν ζήλεψα τους μεγάλους σύγχρονους ζωγράφους, που με τη βοήθεια της φωτογραφίας δείχνουν την εξέλιξη ενός σημαντικού έργου τους στα διάφορα στάδια δημιουργίας.
Αλλά νά: ο παρακάτω πίνακας ΔΕΝ είναι τελειωμένος και ήδη αναρτάται...


Τίτλος: χτίζοντας τη σκιά.
Λάδι σε πανί, 60 x 97εκ.
Το έργο αυτό δεν έχει τελειώσει και βρίσκεται, μερικά χρόνια τώρα, στο σπίτι μου.

Ένα έμπειρο μάτι διακρίνει αμέσως τις χτυπητές ατέλειες: το χέρι του αγοριού, τα βράχια μπροστά, λίγο και η απόδοση του προσώπου.
Ζωντανή απεικόνιση, βέβαια, κάπως αργά το απόγευμα, σε μια παραλία της Κύθνου.
Το ίδιο το αγόρι, όταν είδε το έργο, πρότεινε το συγκεκριμένο τίτλο - τον οποίο βρήκα πολύ ευρηματικό. Συμφώνησα αμέσως.
Πού θα πάει... Κάποια μέρα θα μπουν οι τελικές πινελιές...

For our foreign visitors:
Title: Building the shadow.
Oil on canvas, 60 x 97cm.
The painting has remained unfinished for some years now.

24.6.13

Νέα κυβέρνηση...

Μέσα στο σκοτάδι που απλώνεται στη χώρα (και δεν αναφέρομαι μόνο στο μαύρο που εξακολουθεί να υπάρχει σε αρκετά ακόμα τηλεοπτικά κανάλια), η νέα "κυβέρνηση" φρόντισε να μας εξασφαλίσει δύο βασικά πράγματα: γέλιο και υγεία. 
Γέλιο, γιατί "νέα" και "κυβέρνηση" είναι από μόνα τους ένα σύντομο ξεκαρδιστικό ανέκδοτο.
Υγεία, γιατί με αφορμή τα bazaar βιβλίων και την αναμφισβήτητη σχετική εμπειρία, μπορούμε εύκολα να φτάσουμε και στα bazaar βιβλιαρίων και στην υγεία του ενός ή δύο ευρώ... 

Πότε είναι οι γερμανικές εκλογές, είπατε;... 

Κυβέρνηση εκλογών

Ευφυής κατά τα άλλα τηλεοπτικός σχολιαστής διερωτήθηκε ποιο θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της νέας "κυβέρνησης". Και πρότεινε διάφορα χαρακτηριστικά από την πλούσια γλώσσα μας. 
Ένα δεν ανέφερε:
Ότι θα είναι "κυβέρνηση" εκλογών.
"Κυβέρνηση" γερμανικών εκλογών, εννοείται...

Ζωγραφική του Ξενούδη (16)

Του Αγίου Πνεύματος σήμερα, ας βάλουμε και μερικές εκκλησίες μέσα στο πλαίσιο.
Πλαίσιο, είπατε; Κομμάτι δύσκολο, όπως θάλεγαν οι Κωνσταντινουπολίτες. Ο πίνακας είναι στρογγυλός και τα στρογγυλά πλαίσια είναι ακριβά...


Τίτλος: Σίφνος, η θηλυκή πλευρά του Άγγελου.
Λάδι σε πανί, πίνακας στρογγυλός με διάμετρο 40εκ.
Βρίσκεται στο σπίτι του Ξενούδη.

Μικρός πίνακας, και με τίτλο αινιγματικό.
Στη Σίφνο, κάτω από ένα λευκό θόλο, μπορείς να βρεις μια από τις πολλές μικρές εκκλησίες του νησιού, μπορεί όμως να βρεις κι ένα παλαιό σπίτι. Στο συγκεκριμένο τοπίο οι τέσσερεις λευκοί θόλοι ανήκουν σε σπίτια. Λίγο πιο πέρα, οι γαλάζιοι θόλοι είναι εκκλησίες.
Ποιά η σχέση με τον τίτλο;
Θόλοι σαν... μαστάρια. Ο Άγγελος (ή μήπως απλώς... άγγελος;) με μια μπάλα που μάλλον δεν παραπέμπει σε αγώνες ή αθλήματα ανδρών.

For our foreign visitors:
Title: The Angel's feminine side.
Oil on canvas. Circular painting, 40cm diametre.
In painter's possession.

22.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (15)

Σήμερα αναρτώ έναν πίνακα-φάντασμα. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι ο παραλήπτης κάπου το καταχώνιασε. Βαθιά μέσα μου πιστεύω ότι το κατέστρεψε επειδή δεν ανταποκρινόταν στα "προαπαιτούμενα" (ήταν πίνακας επί παραγγελία...).


Τίτλος: η ελευθερία των λουλουδιών.
Λάδι σε πανί, 87 x 61εκ.
Ανύπαρκτος πια, μένει μόνο η φωτογραφία.

Πίσω από τρεις μεγάλες αμαρυλλίδες (οι αμαρυλλίδες είναι μεγάλα λουλούδια που "γέρνουν" οριζόντια από το βάρος τους) στέκονται ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που φιλιούνται. Η στάση του ζευγαριού είναι κάπως ασυνήθιστη: ο νεαρός είναι μπροστά, το κορίτσι πλησίασε και τον αγκάλιασε από πίσω. Γυμνά και τα δύο σώματα, αλλά ουσιαστικά καλύπτονται από τα μεγάλα λουλούδια που βγαίνουν μπροστά.
Και σ' αυτό τον πίνακα, ο τίτλος οδηγεί σε συλλογισμούς:
Τί σημαίνει "ελευθερία" των λουλουδιών;
Τα λουλούδια είναι... τα γεννητικά όργανα των φυτών! Και έχουν το ελεύθερο να επιδεικνύουν... τα κάλλη τους! Κάτι όχι και τόσο αποδεκτό για τους ανθρώπους...

For our foreign visitors:
Title: The freedom of the flowers.
Oil on canvas, 87 x 61cm.
Painting lost (destroyed by the owner). Only a photo subsists.

19.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (14)

Φίλη γνωστή από τα μέρη της Δυτικής Ελλάδας, όταν είδε αυτό τον πίνακα, αναφώνησε: "μα αυτή είναι η Πάργα!"


Τίτλος του πίνακα: σκορπισμένοι παίκτες. 
Λάδι σε πανί, 64 x 103εκ.
Αναρτημένος στο σπίτι του Ξενούδη.

Ναι, είναι η Πάργα, ή μάλλον η θέα από την Πάργα προς το Ιόνιο. Δεν θα αρνηθώ αν κάποιοι μού προσάπτουν ότι κάτι άλλαξε στις αναλογίες, ή ότι σ' αυτή την πολυσύχναστη παραλία αποκλείεται να κολυμπούν ολόγυμνοι νεαροί! Σωστά. Αλλά το έργο τέχνης δεν συμβαδίζει αναγκαστικά με τη μόδα μιας εποχής...
Ο τίτλος του πίνακα διευκρινίζει, με λίγη φαντασία από την πλευρά του θεατή, τι μπορεί να συνέβηκε. 4 νεαροί ξεκίνησαν για την απέναντι βραχώδη ακτή. Με μια μπάλα. Θα λογάριαζαν να παίζουν εκεί με την ησυχία τους (στο σημείο όπου στέκεται ο νεαρός με τη μπάλα υπάρχει χώρος, πράγματι). Τελικά σκόρπισαν. Ο θεατής ας τα βγάλει πέρα με τα διάφορα "γιατί;"

For our foreign visitors: 
Title: Scattered players.
Oil on canvas, 64 x 103cm.
Xenoudis' collection.

18.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (13)

Ο ελληνικός κόσμος καίγεται κι ο Ξενούδης αναρτά καλοκαιρινούς πίνακες!
Αλλά... έμμεσα, πολύ έμμεσα, ίσως και μόνο λεκτικά, μήπως αυτός ο πίνακας παρουσιάζει συμβολισμούς με τα διαδραματιζόμενα των ημερών; Συμπτωματικά δηλαδή...


Τίτλος: βουτιά προς Ανάφη.
Λάδι σε πανί, 56 x 90εκ.
Βρίσκεται στο σπίτι του Ξενούδη.

Το τοπίο είναι πραγματικό, αν και με "εμπλουτισμένα" τα χρώματα των βράχων. Από το Καμάρι της Σαντορίνης διακρίνεται η Ανάφη. Στον πίνακα φαίνεται να αναδύεται (να αναφαίνεται, όπως αρκετοί  εξηγούν ετυμολογικά την ονομασία "Ανάφη") μέσα από τη μακρινή ομίχλη που καλύπτει τη θάλασσα. "Κρέμεται". Σ' αυτό το τοπίο ένας άνδρας ετοιμάζεται να βουτήξει με κατεύθυνση το μακρινό απέναντι... Δεν είναι ακατόρθωτο να διανύεις 22 χιλιόμετρα κολυμπώντας, είναι όμως αυτοκτονία να το επιχειρήσεις χωρίς τη σιγουριά ότι σε παρακολουθεί, για κάθε ενδεχόμενο, από κοντά ένα συνοδεύον σκάφος. Άρα, να υποθέσουμε ότι ο κολυμβητής απλώς βουτάει προς τα κει, προς τα ανοιχτά. Σε λίγο θα επιστρέψει. Η Ανάφη δεν είναι ο στόχος... Ο άνδρας δεξιά δεν χρειάζεται να ανησυχήσει.

Όσο για τους συμβολισμούς, σε σχέση με αυτά που ζούμε αυτές τις μέρες, ε... βουτιές κάνουν μερικοί, και χωρίς να υπολογίζουν αποστάσεις και... καρχαρίες.

For our foreign visitors: 
Title: Diving towards Anafi.
Oil on canvas, 56 x 90cm.
Xenoudis' collection.


15.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (12)

Σαββατοκύριακο κοντά στη θάλασσα, το όνειρο όλων μας!
Μακάρι ο παρακάτω πίνακας να σας ανοίξει την όρεξη ακόμα πιο πολύ.


Τίτλος: παιχνίδι στην Πάτμο. 
Λάδι σε πανί, 45 x 70εκ.
Βρίσκεται σε ιδιωτική συλλογή στην Abilene, Texas, ΗΠΑ.

Μικρός σε διαστάσεις πίνακας (ο Ξενούδης προτιμάει επιφάνειες πιο κοντά στο μισό τετραγωνικό μέτρο ή και λίγο πάνω απ' αυτό).
Ο τίτλος εντελώς ουδέτερος. Τίποτα το διφορούμενο. Φοιτητές σε σχολική εκδρομή στην Πάτμο. Τα μαγιώ αφαιρέθηκαν για λόγους αρχής. Τα πρόσωπα δεν διακρίνονται ή δύσκολα αναγνωρίζονται - βοηθάει η έντονη φωτοσκίαση.
Η φωτογραφία δεν είναι καλής ποιότητας, αυτό φαίνεται στον ουρανό...

For our foreign visitors:
Title: Game on Patmos Island. 
Oil on canvas, 45 x 70cm.
Private collection at Abilene, Texas, USA.

13.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (11)

Άλλος ένας πίνακας με τίτλο που αποσκοπεί σε εκμαίευση συλλογισμών...


Τίτλος: αυτή, από πού κύλησε ως εδώ; 
Λάδι σε πανί, 70 x 50εκ.
Στην κατοχή του Ξενούδη.

"Αυτή" είναι μια μπάλα που προφανώς ήρθε/κύλησε αναπάντεχα κοντά στους δύο νεαρούς και προκαλεί την απορία του ξανθού.
Απλούστατο το σκηνικό: μια αμμουδιά, δύο νεαροί που κάθονται και κοιτάζουν την θάλασσα. Η απορία του ενός φαίνεται να υποδηλώνει ότι βρίσκονται σε ερημικό μέρος (με κόσμο γύρω τους δεν θα έκανε καμιά εντύπωση μια μπάλα να κυλάει). Η απορία εκφράζει και ενόχληση: το "από πού" έχει να κάνει με την απόσταση, αλλά το "ως εδώ" δείχνει - από ποιόν τρίτο; - μια στόχευση που μάλλον δεν είναι τυχαία. Η μπάλα έφτασε εκεί για να καταλάβουν οι νεαροί πως δεν είναι μόνοι.
Στο επίπεδο των συμβολισμών μπορούμε να βρούμε ορισμένες προεκτάσεις: Η μπάλα, σύμβολο ενός κατεξοχήν "ανδρικού" παιχνιδιού, η μπάλα σαν πρόσκληση για παιχνίδι, η μπάλα που διακόπτει τη ραστώνη (όλοι μας έχουμε σηκωθεί για να επιστρέψουμε μια μπάλα που έφτασε κοντά μας...), κι ακόμα η μπάλα, γένους θηλυκού, που μπαίνει ανεπιθύμητα σε μια παρέα αγοριών.

Μπορείς να φανταστείς, αγαπητέ επισκέπτη, με πόση διαφορετική διάθεση θα έβλεπες τον ίδιο ακριβώς πίνακα με ουδέτερο τίτλο του τύπου: νεαροί με μπάλα στην αμμουδιά...

For our foreign visitors:
Title: Wherefrom did this come rolling over to this place? 
Oil on canvas, 70 x 50cm.
In Xenoudis' possession.

10.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (10)

Στον αμέσως προηγούμενο πίνακα ("δίδυμα") ο θεατής αντιμετώπιζε την πρόκληση να λύσει ένα συγκεκριμένο αίνιγμα: την ασυμβατότητα του τίτλου με το περιεχόμενο. Στον παρακάτω πίνακα έχουμε ένα παρόμοιο ερωτηματικό:


Τίτλος: το τέλος της αθωότητας.
Λάδι σε πανί, 80 x 60εκ.
Στην κατοχή του Ξενούδη.

Μια κατά τα άλλα πολύ απλή καλοκαιρινή σκηνή. Δύο παιδιά σε αμμουδιά. Αλλά με αφορμή τον τίτλο, πόσες ερμηνείες! Η σκέψη του θεατή πηγαίνει από το ένα παιδί στο άλλο για να βρει ποιό είναι το στοιχείο αθωότητας που εκλείπει, ή μήπως η αθωότητα του ίδιου του... θεατή ενδέχεται να βρεθεί στο τέλος υπό αμφισβήτηση...

For our foreign visitors:
Title: The end of innocence.
Oil on canvas, 80 x 60cm.
In Xenoudis' possession.

Gedichten en teksten in het Nederlands kan U vinden in de eerste helft van 2011. 

8.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (9)

Αγαπητέ επισκέπτη,
να σε... παιδέψω λιγάκι με τον αινιγματικό τίτλο του παρακάτω πίνακα;


Τιτλος: δίδυμα. 
Λάδι σε πανί, 90 x 56εκ.
Βρίσκεται ακόμα στην κατοχή του Ξενούδη.

Η πρώτη απορία του θεατή: μήπως ο τίτλος εννοεί "τρίδυμα";
Όχι. Ναι μεν ο πίνακας απεικονίζει τρία αγόρια στα αβαθή μιας αμμουδιάς, αλλά μόνο τα δύο είναι δίδυμα. Και το τρίτο αγόρι; Επειδή υπάρχει πολύ μεγάλη ομοιότητα, μάλλον θα πρόκειται για συνομήλικο ξαδερφάκι των διδύμων - θα ήταν μια εύλογη εξήγηση.
Ποιά είναι όμως τα δίδυμα;
Α, αυτό δεν το λέει ο ζωγράφος. Ο θεατής θα συνδυάζει τα στοιχεία του πίνακα με αυτά που ξέρει, γενικά, για το πώς τα δίδυμα εκδηλώνουν - ή δεν εκδηλώνουν - ομοιότητα εμφάνισης και συμπεριφοράς, και θα βρει ποιό είναι, πιθανώς, το δίδυμο...

For our foreign visitors:
Title: Twins
(The title is enigmatic. The onlooker must find out himself, who from these 3 boys are the twins in question, the third boy being probably just a cousin of the same age...)
Oil on canvas, 90 x 56cm.
Still in painter's possession.


6.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (8)

Ο σημερινός πίνακας δεν είναι εντελώς άγνωστος στους τακτικούς επισκέπτες του ιστολογίου. Αναρτήθηκε για πρώτη φορά στις 29 Αυγούστου 2012.


Τίτλος: στον Άγιο Νικόλαο Αρτεμισίου, κάθε πρωί, από ψηλά...
Λάδι σε πανί, 56 x 90εκ (αναλογία χρυσής τομής).
Βρίσκεται σε φιλικό σπίτι.

Ο Ξενούδης περνάει σχεδόν κάθε χρόνο μερικές μέρες διακοπών στον Άγιο Νικόλαο Ελληνικών του δήμου Αρτεμισίου. Η παραλία είναι πολύ όμορφη, αμμουδερή, αλλά στενή. Στα λίγα μέτρα αρχίζει, πολύ ανηφορικά, ένα ατέλειωτο πευκοδάσος που σε καλεί για ένα ήσυχο πρωινό περίπατο. Ανάμεσα στα πεύκα, από ψηλά, φαίνεται η νησίδα του Αγίου Νικολάου. Πιο πέρα μια άλλη νησίδα, και στο βάθος οι ακτές της Μαγνησίας. Μέσα σ' αυτό το θελκτικό τοπίο, ένας νεαρός άνδρας αναπολεί την ομορφιά του περιβάλλοντος και ίσως την ομορφιά πιο προσωπικών καθημερινών στιγμών. Ο τίτλος του πίνακα είναι ανοιχτός για όποιες ερμηνείες θελήσει να δώσει ο θεατής...

For our foreign visitors:
Title: At Agios Nikolaos Artemissiou, every morning, from above...
Oil on canvas, 56 x 90cm.
Belongs to good friends.

4.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (7)

Το να ζωγραφίζεις είναι ένα πράγμα. Το να φωτογραφίζεις τους τελειωμένους πίνακές σου, είναι ένα άλλο. Για τον παρακάτω πίνακά μου έτυχε να μη διαθέτω ούτε καλή λήψη, ούτε ανεκτή ανάλυση, κι όταν το αντιλήφτηκα ήταν πια αργά: ο πίνακας είχε ήδη παραδοθεί στον αγοραστή του στις ΗΠΑ...


Τίτλος: αχινός! 
Λάδι σε πανί. 70 x 50εκ.
Ιδιωτική συλλογή στο Abilene, Texas, ΗΠΑ.

Ένας πίνακας χωρίς μυστήριο, χωρίς διφορούμενα. Σε όλους μας έτυχε να πατήσουμε αχινό. Μια τεχνική ιδιομορφία: η έντονη φωτοσκίαση του σώματος επέτρεψε να μη φαίνονται, με σχεδόν φυσικό τρόπο, τα χαρακτηριστικά προσώπου του εικονιζόμενου άνδρα (αφού εικαστικά τού βγάλαμε το μαγιώ, τουλάχιστο να διατηρήσει την ανωνυμία του...).

For our foreign visitors: 
Title: Sea hedgehog!
Oil on canvas. 70 x 50cm.
Private collection at Abilene, Texas, USA.


Gedichten en teksten in het Nederlands kan U vinden in de eerste helft van 2011. 

2.6.13

Ζωγραφική του Ξενούδη (6)

Σήμερα παραθέτω ένα πίνακα για τους λάτρεις των μικρών αποδράσεων από τη σαββατοκυριακάτικη Αθήνα στα νησιά του Αργοσαρωνικού:


Τίτλος: .Λιγονέρι Σπετσών, το κάλεσμα μιας ολόαδειας αμμουδιάς
Λάδι σε πανί. Διαστάσεις 51 x 82εκ. (αναλογία χρυσής τομής).
Ιδιωτική συλλογή σε σπίτι συγγενών.

Ένας πολύ "ήσυχος" πίνακας...
Από τους λίγους πίνακες του Ξενούδη που φαινομενικά, στην αρχή, δεν φαίνεται να διηγούνται κάτι, που δεν έχουν κάτι το διφορούμενο. Αλλά ας αφήσουμε τη φαντασία μας να "αναλύσει" τον τίτλο. Ο νεαρός άραξε τη βάρκα του σε μια άδεια αμμουδιά, γδύθηκε, βούτηξε ή πάτησε στα αβαθή, κολύμπησε, και τώρα κάθεται στην αμμουδιά. Μόνος. Γυμνός. Δηλαδή, ο τίτλος του πίνακα αναφέρεται σε κινήσεις, δράση, που σημειώνονται ΠΡΙΝ από την καθαυτό απεικόνιση.
Φανερή η αλληλεπίδραση μεταξύ εικόνας και τίτλου... Χωρίς τον τίτλο, οι συνειρμοί θα ήταν ελάχιστοι και στατικοί.

For our foreign visitors:
Title: The invitation to an empty beach at Ligoneri, Spetses Island.
Oil on canvas. Dimensions 51 x 82cm.
Collection in the painter's family.

1.6.13

Frozen yogurt, μπάτσος, και το κακό συναπάντημα...

Το ακούσαμε, και το είδαμε κι αυτό, στην τηλεόραση. Πού αλλού;

Παλαιά, γνωστή εφημερίδα - από κείνες που τις χαρακτηρίζουν καμιά φορά "σοβαρές" - να διαφημίζει ένα από τα σαββατοκυριακάτικα ένθετά της αναφέροντας ότι περιέχει συνταγή για frozen yogurt!
Θα σκέφτηκαν ίσως: ξένη λέξη το γιαούρτι (τουρκική;), ας τη στολίσουμε αγγλιστί. Την αγγλική λέξη "frozen" όλοι την καταλαβαίνουν, ακόμα και οι λαθρομετανάστες, πολλοί από τους οποίους μάς προέκυψαν νύχτα από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, καταπαγωμένοι, συγγνώμη: deepfrozen. Αυτοί κι αν έχουν οξυμένη αντίληψη του "frozen"! Γιατί λοιπόν να λέμε τα πράγματα με τα ελληνικά τους όταν μπορούμε μια χαρά στα αγγλικά;

Και λίγο αργότερα, πάλι στην τηλεόραση, σε σχολιασμό ειδήσεων, η φιλολογία γύρω από την λέξη "μπάτσος".
Εδώ τουλάχιστο η λέξη φαίνεται να είναι ελληνική.
Σε κανέναν δεν διέφυγε με πόση ευγένεια εκφράστηκε ο εκλεγμένος εκπρόσωπος του έθνους για φτηνοπληρωμένους ένστολους του δημοσίου που, μεταξύ άλλων, τον προστατεύουν - ίσως και νυχθημερόν κι έξω από τη Βουλή...
Υπομονή. Την απαξιωτική αναφορά του βουλευτή θα την κρίνει ο κόσμος στις επόμενες εκλογές - όποτε γίνουν. Αν μέχρι τότε αντέξει η γλώσσα μας στον ίδιο τον εαυτό της, και δεν καθιερώνονται "free elections" στη "frozen democracy" μας...

Βρέέέέ !