22 May 2013

Ζωγραφική του Ξενούδη (1)

Ο φίλος ιστολόγος Art-Traveller (mysteliosart.blogspot.com ) μου έδωσε την ιδέα να αναρτώ τακτικά τους πίνακές μου εδώ. Γιατί όχι; Μην περιορίσουμε το περιεχόμενο του ιστολογίου σε ποίηση και μικροεπίκαιρα. Ξεκινάω λοιπόν σήμερα με την παρουσίαση της ζωγραφικής μου. Κι επειδή είχα αναρτήσει στο παρελθόν μερικές ελαιογραφίες τοπίων, ας αρχίσουμε τώρα με πίνακες με πρόσωπα.


Τίτλος: μέρες καύσωνος στην Κύθνο. "μην ανοίξεις ακόμα το νερό!"
Λάδι σε πανί, 61 x 98εκ. (διαστάσεις χρυσής τομής)
Βρίσκεται στην κατοχή του Ξενούδη.

Πρόκειται για πραγματικό τοπίο όχι μακριά από τη Χώρα Κύθνου.
Ο πίνακας είναι στην πραγματικότητα ένας διάλογος. Ο τίτλος παίζει καίριο ρόλο. Ένας άνδρας γδύνεται κι απεύθυνεται σε κάποιον άλλον, που δεν φαίνεται. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτός ο άλλος κρατάει το λάστιχο με το νερό, κι ο γδυνόμενος θέλει να είναι εντελώς γυμνός για να καταβρέχεται και να δροσιστεί, συγχρόνως προσέχει να μη βρέχονται τα ρούχα του. Φυσικά, μέσα σε τόση ζέστη φαντάζει και λίγο αφελής ο φόβος μην ανοίξει πρόωρα η βρύση και βραχεί η φανέλα...
Μια χαριτωμένη εικόνα ή ένα μικρό χαριτωμένο επεισόδιο;
Οι περισσότεροι πίνακες του Ξενούδη, λιγότερο απεικονίζουν, περισσότερο διηγούνται κάτι.

For our foreign visitors:
Title: During the days of great heat on Kythnos Island, "dont open the water yet!"
Oil on canvas, 61 x 98cm.
Still in Xenoudis' own collection.


2 comments:

  1. Ωραίος είναι, μπράβο!

    ReplyDelete
  2. Χαίρομαι πολύ φίλε που το σχόλιο μου έγινε η αιτία να ξαναρχίσεις να μας παρουσιάζεις τις υπέροχες και τόσο φωτεινές δημιουργίες σου, θα αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον την συνέχεια και ελπίζω τώρα να τα λέμε πιο τακτικά !!!
    Επίσης σε ευχαριστώ πολύ και για την καλόβουλη διόρθωση στην ανάρτηση μου με τις κόκκινες παπαρούνες της Φλάνδρας, έχεις απόλυτο δίκαιο και ήδη την έχω διορθώσει.
    Καλή σου μέρα !!!

    ReplyDelete