07 December 2011

Κακώς κείμενα (14) - άδεια οδήγησης


Βρισκόμουνα τις προάλλες σ’ ένα ΚΕΠ (κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών) και έτυχε να μάθω από κεί τι χρειάζεται να κάνει ένα άτομο τρίτης ηλικίας για να ανανεώνει την άδεια οδήγησής του.

Οι περισσότεροι άνθρωποι βγάζουν άδεια οδήγησης όταν είναι γύρω στα 20. Η άδεια ισχύει έως τα 65. Φτάνοντας σ’ αυτή την ηλικία, αρχίζουν οι τριετείς ή διετείς ανανεώσεις (δεν έμαθα πότε είναι 3, πότε 2 χρόνια). Γι’ αυτές τις ανανεώσεις πρόκειται.

Σαν τέλειο παράρτημα της ελληνικής γραφειοκρατίας, το ΚΕΠ παραδίδει στον ενδιαφερόμενο ένα σημείωμα με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Έτσι μαθαίνουμε λοιπόν ότι ο ταλαίπωρος συνταξιούχος (σίγουρα ταλαιπωρημένος με τα πρόσφατα «μέτρα») πρέπει να πάει:

-       στην Εθνική Τράπεζα
-       στο βιβλιοπωλείο/χαρτοπωλείο
-       στην ΔΟΥ
-       στον παθολόγο γιατρό
-       στον οφθαλμίατρο
-       στο φωτογράφο

και να καταβάλει συνολικά περίπου 150 ευρώ… Γι’ αυτούς που πιστεύουν ότι ο χρόνος είναι χρήμα, η δαπάνη είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερη.

Δείτε το έντυπο με τα δικαιολογητικά:


Γιατί όλη αυτή η ταλαιπωρία;

Είναι κατανοητό ότι σαν κοινωνία, σαν δημόσιο, ενδιαφερόμαστε για την καλή υγεία και την καλή όραση των οδηγών. Απορία: μόνο μετά τα 65 προκύπτουν ενδεχόμενα προβλήματα υγείας; Αλλά ας δεχτούμε ότι πρέπει να τεθεί ένα όριο κι αυτό το όριο είναι τα 65.

Πληθαίνουν οι απορίες:

Γιατί οι γιατροί να πληρώνονται μέσω Εθνικής Τράπεζας; Γιατί δεν μπορούν (ανέξοδα) να χρησιμοποιούνται οι γιατροί του ΙΚΑ και των άλλων ταμείων; Είναι γιατροί μειωμένης εμπιστοσύνης για να διαπιστώνουν ποιός είναι υγιής και ποιός βλέπει καλά;

Επόμενη απορία: τις φωτογραφίες, τί τις θέλουν. Η ταυτότητα δεν αρκεί πια για ταυτοποίηση προσώπου;

Παρακάτω: ο ενδιαφερόμενος πρέπει να προσκομίζει τα δικαιολογητικά σε… φάκελο με πτερύγια (με αυτιά). Τολμώ να υποθέσω ότι αυτό δεν προβλέπεται από το Νόμο, αλλά η υπεύθυνη του ΚΕΠ εξήγησε ότι το ελληνικό δημόσιο είναι φτωχό και δεν μπορεί να ξοδεύει αυτά τα ελάχιστα χρήματα για τη συγκέντρωση των εγγράφων σ’ έναν ατομικό φάκελο…

Και επειδή εύκολα μεμψιμοιρούμε χωρίς να προτείνουμε λύσεις, εδώ θα προτείνω ΛΥΣΗ:
 
Όσοι είναι από 65 και πάνω και οδηγούν, θα έχουν απαραιτήτως μαζί τους, με την αρχική άδεια, πιστοποιήσεις γιατρών που θα δηλώνουν ότι η κατάσταση της υγείας τους είναι κατάλληλη για οδήγηση κι έχουν την απαιτούμενη καλή όραση. Τα δυό αυτά πιστοποιητικά να είναι διάρκειας 5 ετών (ή 3 ετών γι’ αυτούς που επιμένουν ότι 5 χρόνια είναι μεγάλο διάστημα για ηλικιωμένα άτομα). Τίποτ’ άλλο, γιατί αυτές οι δύο πιστοποιήσεις αποτελούν την ουσία του πράγματος. Τράπεζα, φωτογράφος και ΔΟΥ δεν παίζουν κανένα ρόλο στην ικανότητα οδήγησης…

Μερικοί γραφειοκράτες θα χάσουν τη δουλειά τους (τώρα τελευταία, αυτό δεν επιδιώκουμε;) και θα αδειάσουν μερικές περιττές αίθουσες αρχείων που ούτε στατιστικά δεν ενδιαφέρουν κανέναν.

Σκούπα!

4 comments:

  1. Ναι δίκιο έχεις.. κανονικά θα έπρεπε να μην του αφήνουν καθόλου να παίρνουν αμάξι!!

    ReplyDelete
  2. @ Ηφαιστίωνα: δεν κατάλαβα... Να μην επιτρέπουμε οδήγηση μετά τα 65; Κι εγώ νευριάζω καμια φορά με την υπερβολικά αργή οδήγηση των μεγάλων σε ηλικία, όταν δυσχεραίνουν τη δική μου ταχεία πορεία, αλλά δεν είναι λόγος αυτός για να τους αποκλείσουμε...
    Ξενούδης

    ReplyDelete
  3. Ναι να μην επιτρέπουν! Αυτό μπορεί να σκέφτηκε το Υπ. Συγκοινωνιών.. "θα κουραστούν να βγάλουν τα δικαιολογητικά και θα τα παρατήσουν"!!! χαχαχααχχα!!!!

    ReplyDelete
  4. Νομίζω ο λόγος ύπαρξης της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα είναι να σε αναγκάσει να φτάσεις στο χρηματισμό. Και μιλάμε για μια υπηρεσία που φημίζεται για αυτού του είδους τις υποθέσεις.
    Θωμάς

    ReplyDelete